دعوت گروه “دستنوشته بزرگسالان برای کودکان” براى فعالیت
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
برندگان جایزه IREAD(من می‌خوانم) ۲۰۲۰ معرفی شدند
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

برنده جایزه ترویج خواندن آساهی- ایبی ۲۰۲۰ معرفی شد

کاسا کونا کوانتروس” برنده جایزه ترویج خواندن آساهی- ایبی ۲۰۲۰ شد

دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) دریک برنامه خبری برندگان جایزه آساهی را از طریق فضای مجازی معرفی کرد. اعلام جوایز که همه ساله در نمایشگاه بولونیا انجام می‌شد به دلیل شیوع بیماری کرونا حدود یک ماه به تأخیر افتاد.

” کاسا کونا کوانتروس” Casa Cuna cuenteros از کشور آرژانتین برنده جایزه ترویج خواندن آساهی- ایبی ۲۰۲۰ شد.

طرح “بامداد کتابخانه‌ها و ترویج خواندن” به عنوان نامزد ایرانی دریافت جایزه آساهی – ایبی از سوی شورای کتاب کودک معرفی شده بود.

آساهی معتبرترین جایزه ترویج خواندن در جهان جایزه است که، به گروه یا موسسه‌ای اهدا می‌شود که با فعالیت‌های چشمگیر، سهم پایداری در اجرای برنامه‌های ترویج کتابخوانی کودکان و نوجوانان داشته باشند. این جایزه در بیستمین کنگره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در سال ۱۹۸۶ در توکیو مطرح شد و روزنامه ژاپنی آساهی – شیمبون پشتیبانی مالی آن را بر عهده گرفت و هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. شورای کتاب کودک، شاخه‌ی ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY (، در ایران، نامزد این جایزه را تعیین و معرفی کند.

معیارهای دریافت این جایزه پایداری و تداوم، گسترش و تأثیرگذاری، برخورداری از پشتیبانی ملی، قابلیت الگو برداری، قابلیت تکرار شدن، کیفیت خوب مواد خواندنی و در دسترس بودن آنها و قابل اندازه گیری بودن نتایج در طرح‌های اجرا شده است. در سال ۲۰۱۶، کمیته جوایز ترویج خواندن در شورای کتاب کودک، برنامه «با من بخوان» را به عنوان نامزد ایران به این جایزه معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *