کتاب‌های طوطی در فهرست نهایی جایزه‌ بهترین ناشر کودک و نوجوان بلونیا ۲۰۲۰ قرار گرفت
۲۴ فروردین ۱۳۹۹
دعوت گروه “دستنوشته بزرگسالان برای کودکان” براى فعالیت
۲۴ فروردین ۱۳۹۹

تمدید فراخوان ارسال آثار و محصولات برای انتشار درفهرست آثار و محصولات برای کودکان با نیازهای ویژه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوانIBBY ۲۰۲۱

دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان IBBY به دلیل شرایط به وجود آمده تحت تاثیرشیوع کرونا، زمان دریافت آثار برای فهرست آثار و محصولات برای کودکان با نیازهای ویژه را تمدید کرد.

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY به منظور ایجاد فرصت لذت از کتاب‌ها برای کودکان با نیازهای ویژه، تشویق ناشران، توسعه محصولات و اطلاع رسانی آثار و محصولات مناسب برای کودکان با نیازهای ویژه، عناوین شایسته را هر ۲ سال در فهرستی منتشر و برای تمامی شعب خود ارسال می‌کند.

انتخاب آثار و محصولات‌ها در سه گروه زیر انجام می‌شود:
۱- آثارو محصولات که با فرمت‌های خاص تولید می‌شوند. این فرمت‌ها همانند بریل، زبان اشاره، کتاب‌های حسی و لمسی، کتاب‌های آسان خوان، به خصوص برای کودکان و نوجوانانی که دارای ناتوانی‌های زبانی یا ذهنی بوده یا در حال آموزش هستند.
۲- کتاب‌های تصویری از نشرعادی که برای افراد جوان با نیازهای ویژه انتخاب شده باشد و با استفاده از طراحی، تصویرگری، انتخاب موضوعی و متن‌ها پاسخگو به نیازهای این گروه باشد.
۳- کتاب‌های تصویری و رمان‌های کودکان که دارای شخصیت کودک و نوجوان با نیازهای ویژه باشد.
توجه داشته باشید که آثار و محصولات باید از سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۴ میلادی) به بعد منتشر شده باشند.
در صورت پذیرش اثر/محصول برای معرفی در فهرست مورد نظر، ۲ نسخه از اثر/محصول برای دفتر IBBY ارسال خواهد شد.

زمان تحویل: تا ۲۰ خرداد ماه۱۳۹۹
شیوه تحویل: ارسال یک نسخه از آثار/محصولات به شورای کتاب کودک( خانم بابالویی- با هماهنگی) که برای داوری مورد استفاده قرار خواهد گرفت و عودت داده نخواهد شد.

آدرس شورای کتاب کودک: تهران، خیابان انقلاب ،خیابان ابوریحان، خیابان وحید نظری، شماره ۳۱، طبقه ۲

شایان ذکر است فهرست‌های قبلی در کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک موجود است. در صورت هر گونه پرسش می‌توانید با رایانامه DOWLAT55@YAHOO.COM مکاتبه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *