نخستین هم اندیشى فرهنگنامه کودکان و نوجوانان سال ١٣٩٨
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
شورای کتاب کودک
دعوت از اعضای رسمی شورای کتاب کودک برای مجمع عمومی عادی سالانه
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

شورای کتاب کودک فراخوان جایزه ترویج خواندن دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان – آساهی IBBY- Asahi Reading Promotion Awar

شورای کتاب کودک
فراخوان جایزه ترویج خواندن دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان – آساهی
IBBY- Asahi Reading Promotion Award

معتبرترین جایزه ترویج خواندن در جهان است که هر دو سال یک بار به گروه یا موسسه‌‌ای اهدا می‌شود که فعالیت‌هایش سهم پایداری در اجرای برنامه های ترویج کتابخوانی کودکان و نوجوانان داشته باشد با انجام فعالیت‌های چشمگیر، سهم پایداری در اجرای برنامه‌های ترویج کتابخوانی کودکان و نوجوانان داشته باشند. جایزه ترویج خواندن در بیستمین کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در سال ۱۹۸۶ در توکیو مطرح شد. روزنامه‌ی ژاپنی آساهی – شیمبون پشتیبانی مالی این جایزه را به عهده گرفت . نامزد این جایزه را در ایران شورای کتاب کودک، شعبه‌ی ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان(IBBY) تعیین و به این جایزه معرفی می‌کند.
معیارهای دریافت این جایزه پایداری و تداوم داشتن، گسترش و تاثیرگذاری، برخورداری از پشتیبانی مالی، قابلیت الگوشدن، قابلیت تکرار شدن ، کیفیت خوب مواد خواندنی و در دسترس بودن آن‌ها و قابل اندازه‌گیری بودن نتایج در طرح‌های اجرا شده‌ی تروج خواندن است.
برای شرکت در این برنامه می‌توانید فرم فراخوان جایزه ترویج خواندن دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان – آساهی را پر کنید. فرم را همراه با گزارش مکتوب فعالیت‌ها و مستندهای مربوط به آن تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه (۱۳۹۸/۲/۳۰) به نشانی ایمیل cbctarvij8@gmail.com یا آدرس شورای کتاب کودک: تهران- خیابان انقلاب – خیابان ابوریحان بیرونی-خیابان وحید نظری- شماره ۳۱ – طبقه ۲. تلفن ۶۶۴۰۸۰۷۴. کد پستی: ۱۳۱۵۶۸۵۵۷۳ ارسال کنید.

شورای کتاب کودک – کمیته جوایز ترویج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *