نمایشگاه تصویرگری از قلب اروپا
نمایشگاه تصویرگری از قلب اروپا
۲۹ تیر ۱۳۹۷
سه تصویرگر برتر “هدا حدادی”، “فرشید شفیعی” و “علیرضا گلدوزیان” به فهرست کوتاه شورای کتاب کودک برای دریافت جایزه اندرسن 2020 راه یافتند
۲۹ تیر ۱۳۹۷

پرواز کلاغ‌های سفید در آسمان مونیخ با حضور نویسنده ایرانی

جمشید خانیان - فستیوال کلاغ‌های سفید کتابخانه بین‌المللی کودک و نوجوان مونیخ

«جمشید خانیان» مهمان کتابخانه بین‌المللی کودک و نوجوان مونیخ شد.

 

جمشید خانیان، داستان نویس و نمایشنامه‌نویس ایرانی، روز یکشنبه گذشته با حضور در فستیوال «کلاغ‌های سفید» کتابخانه بین‌المللی کودک و نوجوان مونیخ دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این مراسم بخش‌هایی از رمان «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» به زبان آلمانی قرائت شد و در ادامه حاضرین در جلسه درباره «یونس» و «سارا» شخصیت‌های داستانی این رمان سؤالاتی را با نویسنده مطرح کردند.

 

پس از آن، برنامه «کاناپه سفید» برگزار شد که طی آن «رؤیا مکتبی» با این نویسنده ایرانی درباره آثارش به گفتگو نشست.

در این مصاحبه جمشید خانیان به پرسش‌هایی درزمینهٔ چرایی و انگیزه‌هایش در نوشتن برای نوجوانان، نقش اقلیم و جغرافیا در روایت داستان‌هایش و همچنین نقش حرمت انسانی در شخصیت‌پردازی داستان‌هایی که خلق کرده است پاسخ داد.

 

این نویسنده آبادانی طی روزهای آتی در مدارس استان «باواریا» حاضر خواهد شد تا از نزدیک با دانش آموزان دیدار کند و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهد.

 

گفتنی است، «جمشید خانیان» – خالق رمان نوجوان «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی»(۱۳۸۸) – متولد سال ۱۳۴۰ در شهر آبادان است که نویسندگی را در دهه شصت آغاز کرده و پس از خلق آثاری در حوزه بزرگسالان، در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت کرده است. داستان‌ها و نمایشنامه‌هایی چون:

«همیشه، همین وقت، همین بازی»، «فاصله‌های غریب»، «قلب زیبای بابور»، «پرقیچی»، «غوص عمیق»، «طبقه هفتم غربی»، «دهانی پر از کلاغ» و…از جمله آثار اوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *