روز بین‌المللی زبان اشاره و هفته بین‌المللی ناشنوایان
۵ مهر ۱۳۹۷
طرح “از تجربهٔ کتاب‌ها بیاموزیم!”
۵ مهر ۱۳۹۷

پوستر هفته ی ملی کودک توسط کانون پرورش فکری کودکان منتشر شد

پوستر هفته کودکی با شعار آینده را باید ساخت منتشر شده است

پوستر روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک سال ۱۳۹۷ با طرحی از دو کودک که مشغول بافت فرشی به شکل نقشه‌ی ایران هستند، منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن میرزایی تصویرگر این پوستر با اشاره به شعار هفته‌ی ملی کودک گفت: در این طرح یک دختر و یک پسر به نمایندگی از همه‌ی کودکان کشور مشغول بافت فرشی با نقش ایران هستند که نشان از بافتن رج‌به‌رج آینده‌ی کشور به دست کودکان دارد.

او هم‌چنین با اشاره به استفاده از رنگ‌های اصیل ایرانی چون سرمه‌ای، فیروزه‌ای و قرمز در خامه‌ و بافت فرش و رنگ‌های شاد در زمینه و لباس شخصیت‌ها به‌عنوان بخشی از عناصر بصری پوستر عنوان کرد که دلیل این انتخاب انتقال شادی و حس‌وحال کودکانه در فضایی بومی و ملی به مخاطبان است.

میرزایی در ادامه با یادآوری محور روزهای هفته‌ی ملی کودک چون «کودک، محیط‌زیست و میراث فرهنگی» و «کودک، صلح، بازی و نشاط» گفت: هدف از قرار دادن عناصر مختلفی چون گل‌وگیاه، توپ، پروانه، خرگوش، آسمانی آبی، زمین سبز و فرش ایرانی در کنار کودکان این بود که علاوه بر شعار اصلی، محورهای هفته‌ی ملی کودک نیز به‌نوعی در پوستر تجلی داشته باشد.

گفتنی است که ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور برگزار خواهد شد.

منبع:وب سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *