کارت تبریک نوروزی شورای کتاب کودک
۲ فروردین ۱۴۰۱
سی و ششمین دوره‌ی «کارگاه تکمیلی آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان» برگزار می‌شود
۲ فروردین ۱۴۰۱

«زهره قایینی» و «جین کرز» برندگان جایزه IREAD(من می‌خوانم) ۲۰۲۲ شدند

دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) در نشست نمایشگاه بین المللی برندگان جایزه IREED را  معرفی کرد.

 

«زهره قایینی»، نویسنده، پژوهشگر و مروج از ایران و «جین کرز» Jane Kurz، ترویجگر از کشور کانادا برندگان جایزه شدند.

«زهره قایینی» و «نادر موسوی»  به عنوان نامزد ایرانی دریافت جایزه IREAD (من می‌خوانم) از سوی شورای کتاب کودک معرفی شده بودند.

بنیاد شن ژن در چین و دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، اخیراٌ جایزه‌ای برای مروجان برجسته کتابخوانی ایجاد کرده‌اند به نام IREAD، به منظور تشویق تعهد پایدار در قبال ترویج کتابخوانی؛ با این امید که ترویج کتابخوانی به همه مردم کره زمین گسترش یابد. این جایزه مشوق افرادی است که حداقل سه سال، با نوآوری و خلاقیت، در زمینه خواندن و شیوه‌های مختلف آن، با کودکان و نوجوانان فعالیت کرده باشند و فعالیت‌شان تداوم داشته باشد. شورای کتاب کودک به‌عنوان شاخه ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) نامزد این جایزه را انتخاب و به این جایزه معرفی می‌کند.

معیارهای انتخاب نامزد برای این جایزه عبارت است: پایداری، اثرگذاری، الهام بخشی، کاوشگری و نوآوری در اجرای پروژه‌های کتابخوانی. پایبندی و احساس مسئولیت در ایجاد عشق به خواندن، توانمند کردن کودکان در امر خواندن در مناطق محروم و بی‌ثبات و تداوم آن. این کار می‌تواند فعالیت‌های مختلفی را دربر بگیرد از قبیل: ایجاد پروژه‌های کتابخوانی و اجرای فعالیت‌های پویا در این پروژه‌ها، ترویج مؤثر خواندن و راهبردهایی در این راستا و حمایت از حق کودکان برای خواندن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *