فراخوان دریافت آثار نویسندگان نوقلم در حوزه کودک و نوجوان
۲۲ آذر ۱۴۰۰
خواندن با خانواده خورجین ششم پاییز ۱۴۰۰
۲۲ آذر ۱۴۰۰

سه اثر از ایران به رقابت بین‌المللی «جایزه تیفلو و تکتوس ۲۰۲۲» راه پیدا کردند

سه اثر از ایران به رقابت بین‌المللی «جایزه تیفلو و تکتوس ۲۰۲۲» راه پیدا کردند

سه کتاب حسی لمسی «یه چیزی اینجاست»، «زنبور طلایی ویزویز کنان کجا می‌ره؟» و «آشنایی قطعه گمشده با دایره بزرگ» برای رقابت بین‌المللی «جایزه تیفلو و تکتوس ۲۰۲۲» از طرف شورای کتاب کودک معرفی شدند.

گروه جوایز کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه شورای کتاب کودک از میان کتاب‌های رسیده سه عنوان، «یه چیزی اینجاست»، طراح و سازنده سمانه نادری، «زنبور طلایی ویزویز کنان کجا می‌ره؟» طراح و سازنده هاله حق بجانب و «آشنایی قطعه گمشده با دایره بزرگ» طراح و سازنده سودا آزادی را برای رقابت بین‌المللی جایزه تیفلو و تکتوس ۲۰۲۳ معرفی کرد.

کتـاب حسی لمسی «یه چیزی اینجاست» برداشتی از حکایت «فیل در تاریکی» است که یکی از معروف‌ترین حکایت‌های تمثیلی دنیاست.

کتاب حسی لمسی «زنبور طلایی ویزویز‌کنان کجا می‌ره؟» به شکل ساده ولی در عین حال گویا و روان به آموزش جهت‌یابی به خردسالان می‌پردازد. 

کتاب حسی لمسی «آشنایی قطعه گمشده با دایره بزرگ» اقتباس از داستان «قطعه گم شده» شل سیلوراستاین، با ابتکار و خلاقیت هنرمند به گونه‌ای چالش برانگیز و بازی‌گونه برای کودکان با آسیب بینایی طراحی شده است.

تکتوس موسسه‌ای فرانسوی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۹ در زمینه‌ی ترویج ساخت کتاب‌های حسی لمسی در جهان آغاز کرده است. این موسسه با همکاری کشورهای متعدد، هر دو سال یک‌بار جوایزی را به بهترین اثر حسی لمسی دریافت شده از سوی نمایندگان خود اهدا می‌کند.

#شورای_کتاب_کودک 

@shorayeketabekoodak

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *