فرهنگنامه در نمایشگاه بین المللی کتاب 1398
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
نخستین هم اندیشى فرهنگنامه کودکان و نوجوانان سال ١٣٩٨
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

فراخوان جایزه مروجان برجسته کتابخوانی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) و بنیاد شن ژن آی رید(IREAD)

فراخوان جایزه مروجان برجسته کتابخوانی
دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) و بنیاد شن ژن آی رید(IREAD)

جایزه ی مروجان برجسته کتابخوانی به نام ” IBBY ” و ” IREAD ” را بنیاد شن ژن آی رید در ژاپن و دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) به منظور تشویق تعهد پایدار در قبال ترویج کتابخوانی ایجاد کرده اند. با این امید که ترویج کتابخوانی به همه مردم کره ی زمین گسترش یابد. این جایزه مشوق افرادی است که حداقل ۳سال با نوآوری و خلاقیت در شیوه‌های خواندن با کودکان و نوجوانان فعالیت کرده باشند و فعالیت شان تداوم داشته باشد. نامزدهای این جایزه را در ایران شورای کتاب کودک ،شاخه‌ی ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ،(IBBY) تعیین و به این جایزه معرفی می کند.
معیارهای انتخاب نامزد برای این جایزه عبارت است : میزان تعهد در زمینه کاوشگری، نوآوری، و احساس مسئولیت و پایبندی به ایجاد عشق خواندن و توانمند کردن کودکان در امر خواندن در مناطق محروم و مناطق بی ثبات و تداوم آن. این کار می‌تواند شامل ایجاد پروژه‌های کتابخوانی و کار در این پروژه‌ها، ترویج موثر و راهبردهایی که درراستای سیاست‌های خواندن و حمایت از حق کودکان برای خواندن هستند، باشد.
به طوری کلی می‌توان گفت، نامزدهای این جایزه شرایط زیر را دارند:
پایداری ، اثر گذاری ، الهام بخشی و نوآوری در پروژه های اجرا شده ی کتابخوانی .
برای شرکت در این برنامه می‌توانید فرم فراخوان جایزه مروجان برجسته کتابخوانی را پر کنید. فرم را همراه با گزارش مکتوب فعالیت‌ها و مستندهای مربوط به آن تا تاریخ ۲۲اردیبهشت ماه(۱۳۹۸/۲/۲۲)به نشانی ایمیل cbctarvij8@gmail.com یا آدرس شورای کتاب کودک: تهران- خیابان انقلاب – خیابان ابوریحان بیرونی-خیابان وحید نظری- شماره ۳۱ – طبقه ۲.تلفن ۶۶۴۰۸۰۷۴.
کد پستی: ۱۳۱۵۶۸۵۵۷۳ ارسال کنید.
شورای کتاب کودک-کمیته جوایز ترویج

 

دریافت فرم فراخوان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *