برنامه سومین همایش دوسالانه ادبیات کودک و مطالعات کودکی اعلام شد
۲۹ مهر ۱۳۹۷
فراخوان شرکت در کارگاه تصویرگری یونسکو-آلبین برونسکی براتیسلاوا2019
۲۹ مهر ۱۳۹۷

هدا حدادی به یک‌خانه فکر می‌کند

این روزها شهر کپنهاگ دانمارک شاهد برگزاری نمایشگاهی از ۷۹ اثر تصویرگری هدا حدادی است. این نمایشگاه که بانام (هدا حدادی به یک‌خانه فکر می‌کند) در روز چهارم اکتبر و در فضای ۵۰۰ متری و در دوطبقه گالری بیبیانا DENMARK BIBIANA افتتاح شد این نمایشگاه با IBBY دانمارک و ناشران دانمارکی، مدیران منطقه و بندر نوردهاون و تعداد زیادی داوطلب برگزارشده است.  

این نمایشگاه شاهد حضور نمایندگانی از مؤسسات دولتی و غیردولتی و استقبال رسانه‌های مختلف این کشور ازجمله روزنامه معتبر پولیتیکن بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری ایبنا، این نویسنده و تصویرگر درباره شکل‌گیری این نمایشگاه گفت: تقریباً دو سال پیش خانم (یانه بک) که یک کیوریتور موفق دانمارکی است و در نهاد بیبیانا که نهادی مرتبط با کتاب کودک است نیز فعالیت می‌کند پیشنهاد کرد تا نمایشگاهی از کارهای من در دانمارک برگزار کند و با کشتی نمایشگاهی‌اش این نمایشگاه را در سراسر دانمارک بچرخاند. این ایده به‌مرور وسعت یافت و کم‌کم تبدیل به نمایشگاهی چندوجهی و بزرگ شد.

حدادی که سال پیش نیز برنده سه جایزه سالانه (مون بیم اوارد – ادبیات کلاسیک و جایزه کتاب سال) آمریکا برای تصویرسازی کتاب (دختر طبل‌زن) بوده است، از استقبال خوب مخاطبان دانمارک از این نمایشگاه خبر داد.

 

بخش‌های این نمایشگاه،  پکیج اینستالیشن و تصویرسازی و شعرخوانی است. سخنرانی، نشست ادبی و کارگاه هنری از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه در طی حضور چهارده‌روزه حدادی در کپنهاک بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *