زمان بازگشایی شورای کتاب کودک و فرهنگنامه
۲۳ فروردین ۱۳۹۹
تمدید فراخوان ارسال آثار و محصولات برای انتشار درفهرست آثار و محصولات برای کودکان با نیازهای ویژه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوانIBBY ۲۰۲۱
۲۳ فروردین ۱۳۹۹

کتاب‌های طوطی در فهرست نهایی جایزه‌ بهترین ناشر کودک و نوجوان بلونیا ۲۰۲۰ قرار گرفت

کتاب‌های طوطی از کشور ایران در فهرست ناشران کودک برگزیده‌ نمایشگاه کتاب بلونیا قرار گرفت و برای دریافت جایزه‌‌ی بهترین ناشر کودک سال ۲۰۲۰ در قاره‌ی آسیا با ناشرانی از چین، ژاپن و کره‌ی جنوبی رقابت خواهد کرد.

برای اولین بار است که ناشری از ایران به فهرست نهایی دریافت این جایزه‌ی معتبر راه می‌یابد که به ناشران حرفه‌ای و خلاق کودک اهدا می‌شود.

در سال ۲۰۱۳ میلادی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس نمایشگاه کتاب کودک بلونیا، اهدای جایزه‌ی بهترین ناشر کودک و نوجوان سال در فهرست برنامه‌های این رویداد قرار گرفت. اهدای این جایزه فرصتی است فوق‌العاده برای معرفی ناشران پیشرویی که در طول سال محتوایی خلاقانه و نو برای کتاب‌هایشان انتخاب کرده‌اند.

این جایزه از سوی نمایشگاه کتاب کودک بلونیا و انجمن ناشران ایتالیا با همراهی انجمن بین‌المللی ناشران، به شش ناشر برگزیده از آفریقا، آمریکای جنوبی و مرکزی، آمریکای شمالی، آسیا، اروپا و اقیانوسیه اهدا می‌شود که دارای ایده‌ها و اندیشه‌هایی روشن و حرفه‌ای هستند.

ناشران و مؤسسات شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بلونیا، برندگان نهایی جایزه را از میان نامزدهای اعلام‌شده انتخاب می‌کنند.
هر ساله اسامی برندگان در آیین افتتاحیه‌ی نمایشگاه بلونیا اعلام می‌شود و کتاب‌های برگزیده‌ی ناشران منتخب در کاتالوگ، روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی معرفی خواهند شد. اما امسال رأی‌گیری این رویداد به صورت برخط انجام و نتایح روز ۱۵ اردیبهشت (۴ مِی ۲۰۲۰) اعلام خواهد شد.

لینک خبر در خبرگزاری ایرنا:

https://b2n.ir/024264

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *