کتابشناسی : ونزل ، برندن.همه¬ی آن¬ها یک گربه دیدند.. تصویرگر برندن ونزل ؛ مترجم کیوان عبیدی آشتیانی. تهران: انتشارات فاطمی ( طوطی ) ، ۱۳۹۶
اهداف : لذت از خواندن ، آشنایی با جانوران ،آشنا یی با چگونگی دید جانوران، تاکید بر تفاوت دید ها، آشنایی با علت دید متفاوت در جانوران و انسان ها، آشنایی با تفاوت در نگرش ها و باورها ، تاکید بر لزوم احترام به تفاوت ها.
روش اجرا : گروهی و فردی
گروه سنی : ۹ – ۱۲ سال
مکان و چیدمان : فضای بسته ،نیم دایره
شمار مخاطبان : ۱۵- ۲۰ نفر
زمان : ۳۰/۱- ۲ ساعت
ابزار مورد نیاز : برگه ی مقوای رنگی به تعداد لازم ،کاغذ سفید، قیچی به تعداد لازم ، خرده پارچه ، پولک
مراحل اجرا :
– معرفی خود با تقلید صدای جانور مورد علاقه
– معرفی کتاب و شناسنامه ی آن
– بلند خوانی کتاب، همراه با نشان دادن تصاویر آن ، دادن فرصت به مخاطبان برای تماشای دقیق تصاویر
پرسش ها و گفت وگو
– آیا کتاب را دوست داشتید ؟ اگر بله، چرا ؟ اگرنه، چرا ؟
– به نظر شما چرا انسان و هر کدام از جانوران ، گربه را به شکلی متفاوت از هم می بینند؟
در این بخش از گفت و گو ، تصاویری را که از اینترنت گرفته ایم و میدان دید متفاوت چند جانور از جمله اسب، عقاب و زنبور را نسبت به یک تصویرواحد نشان می دهند ، برای مخاطبان به نمایش می گذاریم.
– سپس، می پرسیم اگر علاوه بر دید ، عقیده ی دیگران با ما در مورد موضوعی واحد فرق داشته باشد ،آیا خوب است یا بد ؟
– آیا همه مثل هم فکر کنند ، بهتراست یا عقیده شان درموارد مختلف باهم فرق داشته باشد؟ چرا؟
ابزار را در اختیار کودکان می گذاریم و از آن ها می خواهیم یک گربه را به شکلی که خودشان می بینند، نقاشی کنند،یا بسازند.

 

کمیته ترویج شورای کتاب کودک آماده است تا برنامه مشابه را در مدرسه،موسسه یا مرکز شما برگزار کند.
برای اطلاعات بیشتر و درخواست خود می توانید در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۵  با
خانم فاطمه نکویی ۰۹۱۲۳۱۴۹۹۶۴تماس بگیرید.