کتابشناسی : ون شوان ، چائو . پر .تصویرگر ؛ راجر ملو ، مترجم : سحر ترهنده . تهران : فاطمی (کتاب های طوطی ) ۱۳۹۶ .

اهداف :

لذت خواندن ،شناخت هویت ، تقویت اعتماد به نفس ، پذیرش تفاوت ها ، پرورش قوه ی  تخیل ،تقویت  دقت وتوجه ، آشنایی با تناسب وتعادل .

روش اجرا : گروهی -فردی

گروه سنی : ۸- ۱۵ سال

مکان وچیدمان : فضای بسته وباز ، نیم دایره

شمار مخاطبان : ۱۵ – ۲۰ نفر

زمان : ۳۰/۱ تا ۲ ساعت

ابزار مورد نیاز :

پرهای  پرندگان مختلف ،مقوای ۴آ، چسب ماتیکی ، چسب مایع ،مداد رنگی ، مدادمشکی ؛ قیچی ؛ برگه های کاغذ سفید ورنگی به اندازه کافی

مراحل اجرا:

بازی معارفه :

-اجرای بازی کلاغ پر:مخاطب با معرفی خود از بازی خارج می شود..

-مطرح کردن چیستان در مورد پرندگان مخاطبی که به پاسخ درست  برسد خود را معرفی می کند (منبع پیشنهادی :واژه نامه تصویری : محمد هادی محمدی ، نشر چیستا )

مراحل پیش از بلند خوانی کتاب :

– نشان دادن پر وگفت وگو در باره ی چرا پرندگان پر دارند ؟

– مطرح کردن عنوان کتاب وگمانه زنی  در مورد محتوای داستان .

معرفی کتاب وشناسنامه ی آن .

بلند خوانی کتاب همراه  با نشان دادن تصاویر آن ، دادن فرصت به مخاطبان  برای آشنایی بیش تر با فضای داستان .

پرسش ها وگفت وگو پس از بلند خوانی  کتاب :

آیا کتاب را دوست داشتید ؟ اگر بله چرا ؟ اگر نه چرا ؟

کدام قسمت کتاب برای شما جذاب تر بود؟چرا ؟

اگر شما پر بودید دوست داشتید پر کدام پرنده باشید ؟وبه کجا بروید ؟

در مورد پرسیمرغ چه می دانید ؟

اگر پر سیمرغ داشتید چه آرزویی می کردید ؟

اگر شما نویسنده این کتاب بودید پایان  این اثر را چگونه می نوشتید ؟

فعالیت :

ابزار در اختیار مخاطبان می گذاریم  واز آنها می خواهیم پرنده ای ویا صحنه از کتاب  با استفاده از پرها ووسایلی  که دارند به شیوه ی کولاژ تصویر سازی کنند .

 

کمیته ترویج شورای کتاب کودک آماده است تا برنامه مشابه را در مدرسه،موسسه یا مرکز شما برگزار کند.
برای اطلاعات بیشتر و درخواست خود می توانید در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۵  با
خانم فاطمه نکویی ۰۹۱۲۳۱۴۹۹۶۴تماس بگیرید.