دومین دوره نگارش رمان نوجوان (کارگاه پیشرفته)
۳۰ فروردین ۱۴۰۱
انتقال سردیس اصغر محمدی طراح نشان شورای کتاب کودک به موزه گرافیک ایران
۳۰ فروردین ۱۴۰۱

پانزدهمین دوره جایزه تیفلو و تکتوس ۲۰۲۲ در ایتالیا برگزار شد

پانزدهمین دوره جایزه تیفلو و تکتوس از ۳۱ مارچ تا ۲ آوریل ۲۰۲۲ به میزبانی بنیاد رابرت هولمن در شهر پادووای ایتالیا برگزار شد. 

در این دوره بیش از ۶۰ اثر از کشورهای مختلف جهان به رقابت پرداختند که سرانجام جایزه اول و دوم این رقابت‌ها به دو اثر از کشور انگلستان و جایزه سوم به طور مشترک به دو اثر از کشورهای لهستان و آلمان رسید. در این دوره هیات داوران (از کشورهای فرانسه، انگلستان، هلند، بلژیک، لهستان، ایتالیا و جمهوری چک) نیز کتاب‌های منتخب خود را اعلام کردند که کتاب «آشنایی با قطعه گمشده» اثر سودا آزادی از ایران  منتخب داور کشور فرانسه شد.

شورای کتاب کودک نماینده موسسه تکتوس در ایران است و هر دو سال یک‌بار به‌منظور ترویج خواندن در میان نابینایان و کم‌بینایان و نیز گسترش هنر ساخت کتاب‌های حسی- لمسی، از افراد حقیقی و حقوقی دعوت می‌کند تا دو نسخه از آثار حسی- لمسی خود را برای داوری جایزه تکتوس و تیفلو به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

آثار رسیده در صورت دارا بودن معیارهای لازم در جلسه داوری کمیته جوایز کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه مورد بررسی و داوری ملی قرار می گیرد و سپس آثار برگزیده برای داوری بین المللی به موسسه تکتوس ارسال می‌شوند.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز این رقابت را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید.  https://www.youtube.com/watch?v=H9nRzrLccCM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *