کتابشناسی : ون شوان ، چائو . پر .تصویرگر ؛ راجر ملو ، مترجم : سحر ترهنده . تهران : فاطمی (کتاب های طوطی ) ۱۳۹۶ .
اهداف :
لذت خواندن ،شناخت هویت ، تقویت اعتماد به نفس ، پذیرش تفاوت ها ، پرورش قوه ی تخیل ،تقویت دقت وتوجه ، آشنایی با تناسب وتعادل .
روش اجرا : گروهی -فردی
گروه سنی : ۸- ۱۵ سال
مکان وچیدمان : فضای بسته وباز ، نیم دایره
شمار مخاطبان : ۱۵ – ۲۰ نفر
زمان : ۳۰/۱ تا ۲ ساعت
ابزار مورد نیاز :
پرهای پرندگان مختلف ،مقوای ۴آ، چسب ماتیکی ، چسب مایع ،مداد رنگی ، مدادمشکی ؛ قیچی ؛ برگه های کاغذ سفید ورنگی به اندازه کافی
مراحل اجرا:
بازی معارفه :
-اجرای بازی کلاغ پر:مخاطب با معرفی خود از بازی خارج می شود..
-مطرح کردن چیستان در مورد پرندگان مخاطبی که به پاسخ درست برسد خود را معرفی می کند (منبع پیشنهادی :واژه نامه تصویری : محمد هادی محمدی ، نشر چیستا )
مراحل پیش از بلند خوانی کتاب :
– نشان دادن پر وگفت وگو در باره ی چرا پرندگان پر دارند ؟
– مطرح کردن عنوان کتاب وگمانه زنی در مورد محتوای داستان .
معرفی کتاب وشناسنامه ی آن .
بلند خوانی کتاب همراه با نشان دادن تصاویر آن ، دادن فرصت به مخاطبان برای آشنایی بیش تر با فضای داستان .
پرسش ها وگفت وگو پس از بلند خوانی کتاب :
آیا کتاب را دوست داشتید ؟ اگر بله چرا ؟ اگر نه چرا ؟
کدام قسمت کتاب برای شما جذاب تر بود؟چرا ؟
اگر شما پر بودید دوست داشتید پر کدام پرنده باشید ؟وبه کجا بروید ؟
در مورد پرسیمرغ چه می دانید ؟
اگر پر سیمرغ داشتید چه آرزویی می کردید ؟
اگر شما نویسنده این کتاب بودید پایان این اثر را چگونه می نوشتید ؟
فعالیت :
ابزار در اختیار مخاطبان می گذاریم واز آنها می خواهیم پرنده ای ویا صحنه از کتاب با استفاده از پرها ووسایلی که دارند به شیوه ی کولاژ تصویر سازی کنند .
کمیته ترویج شورای کتاب کودک آماده است تا برنامه مشابه را در مدرسه،موسسه یا مرکز شما برگزار کند. برای اطلاعات بیشتر و درخواست خود می توانید در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۵ با خانم فاطمه نکویی ۰۹۱۲۳۱۴۹۹۶۴تماس بگیرید. |