لوگوی «بامداد کتابخانه‌ها» مورد استفاده شورای کتاب کودک
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
هفته خانواده – تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه نخستین خورجین خواندن با خانواده سال ۱۴۰۰
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

مسکو میزبان سی‌و‌هفتمین کنگره‌ی جهانی ادبیات کودکان IBBY خواهد شد

سی ‌و‌هفتمین کنگره‌ی جهانی ادبیات کودکان IBBY در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ شهریور (۱۰ تا ۱۲ سپتامبر) به میزبانی مسکو برگزار می‌شود. این رویداد که پیش‌تر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاده بود پس از اقدامات امنیتی انجام شده و از سرگیری برگزاری رویدادهای فرهنگی در روسیه، قرار است با حضور علاقه‌مندان ادبیات کودک برگزارشود. افرادی که به هر دلیلی امکان سفر به مسکو را ندارند می‌توانند در تمامی جلسه‌ها به صورت مجازی شرکت کنند، این دستورالعمل شامل سخنران‌ها و سایر شرکت‌کنندگان نیز می‌شود.

مراسم افتتاحیه، سخنرانی‌های علمی – تخصصی، مراسم اهدا جوایز آساهی و آی‌رید درمرکز شهر مسکو- فضای تجارت دیجیتال- برگزار خواهد شد.

برنامه‌های علمی این رویداد شامل نشست‌ها، سخنرانی نویسندگان، تصویرگران و متخصصان معروف ادبیات کودک خواهد بود. ۲۷۰ متخصص از ۵۴ کشور مقالات خود را در این کنگره ارائه خواهند داد.

همچنین مراسم اهدا جایزه‌ی هانس کریستن اندرسن در مجاورت کاخ کرملین که یکی از زیباترین و تاریخی‌تیرین بناهای شهر مسکو است برگزار خواهد شد.

شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق فضای مجازی شاهد نمایشگاهی از آثار و معرفی نامزدهای جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن ۲۰۲۰، فهرست افتخار IBBY و آثار برندگان دوسالانه‌ی تصویرگری براتسیلاوا (BIB 2019) باشند. مراسم به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی وروسی و برای اولین بار به زبان‌های عربی و چینی ترجه خواهد شد.

هم‌زمان با این همایش، سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو که بزرگترین رویداد صنعت نشر روسیه به شمار می‌رود در روزهای ۱۷ تا ۲۱ شهریور برگزارمی‌شود. ۳۰۰ ناشر از ۳۰ کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود بیش از صدهزار بازدیدکننده از این نمایشگاه دیدن کنند. در این نمایشگاه برنامه‌ی خاصی برای مهمان‌های کنگره ادبیات کودکان برگزار می‌شود مانند: نشست‌های تخصصی با حضور نویسندگان معروف روسی، متخصصان صنعت نشر، کتابدارها و…

شرکت کنندگان کنگره باید حق ثبت‌نام پرداخت کنند. برای نام‌نویسی و کسب اطلاعات بیش‌تر به لینک زیر مراجعه کنید:
https://ibbycongress2020.org/en/registration

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *